pondělí 28. dubna 2014

Jak jsem málem neupekla dort



Dostala jsem od mamky spoustu čerstvých domácích vajíček a při uklízení hrnců na mě vypadla má fungl nová dortová forma. Jasné znamení! Rozhodla jsem se tedy, že zužitkuji hodně vajec, potěším své okolí a upeču nějaký blbečkůvzdorný dort. Našla jsem si na internetu recept na třený piškot a těšila se, jak se dílo zadaří. A víte co? Nejsem blbeček! Nejsem blbeček, protože první těsto jsem vyhodila ještě za syrova. Druhé těsto se zdálo po snad sto letech tření a šlehání o mnoho lepší, ale putovalo do koše okamžitě po dopečení. Kdybych byla blbeček, tak třený piškot přece musím zvládnout. Tak se to psalo v receptu.
Dobrá, nezvládla jsem ho, ale touha po dortu byla o to šílenější a má cholerická duše mi nedovolila opustit kuchyni, dokud sama sebe nepokořím.
Jenže... došla mi vajíčka a tenčily se i ostatní zásoby, a proto jsem byla nucena zaexperimentovat.


... a povedlo se :) Nejsem si sice jistá, jestli by se to povedlo i podruhé, a jestli byste se do toho měli pouštět, ale pro jistotu přidávám rekonstruovaný seznam ingrediencí:

jeden větší sojový jogurt (dva dny prošlý:)
menší hrnek mandlového mléka (taktéž zbytek z ledničky:)
menší šálek cukru krupice (moc jsem ho neměla, takže větší část jsem dolila javorovým sirupem)
přibližně 2 hrnky polohrubé mouky
asi 75ml oleje
4 vrchovaté lžíce kakaa
podle chuti ještě přisladit javorovým sirupem
1 lžíce sody
vrchovatá lžička prášku do pečiva

---> promíchat, těsto by mělo být tekuté, takže podle potřeby přidejte mouku nebo mlíko :) Péct ve vysypané formě na 190 stupňů.

Dort jsem "zdobila" (???) tvarohem, který jsem prošlehala s máslem a smetanou, přisladila cukrem a dochutila vanilkovým luskem.

cca 180g změklého másla
500g tvarohu
vyšlehaná smetana

Polito čokoládou, nechat přes noc v ledničce :)







2 komentáře: