sobota 29. března 2014

Lilek@kokosové mléko@kešu

... aneb Když vařil pejsek s kočičkou. Nemám pejska. Mám doma dva kocoury, kteří ovšem o lilek a kokosové mléko nezavadí ani pohledem. Důsledně je po příchodu z práce už na verandě oslovuji: Tak co, vy moje pipinky!?" Takže vlastně nemám doma ani kočičky, ale dvě obří mlsné pipinky.


Našla jsem doma, použila, uvařila a pochutnala si:


1 lilek
2 menší stroužky česneku
1 cibule
plechovku kokosového mléka (našla jsem i nedolitek sojové smetany, tak jsem ji prostě a jednoduše zužitkovala taktéž)
hrst sušených rajčat (možná by podobně posloužil rajčatový protlak)
asi 2 cm zázvoru
hrst čerstvého koriandru
hrst pražených nesolených kešu ořechů
sůl
mletý kmín, kurkuma (asi 1/2 lžička od kmínu i kurkumy)
špatka skořice
olej

rýže 

1. Lilek nakrájejte na kostičky (okolo 2cm), osolte a dejte si stranou.
2. Česnek s cibulí nasekejte nahrubo a smíchejte s jemně nastrouhaným zázvorem. Na rozehřátem oleji pak opékejte do "sklovata" a na poslední minutku přidejte koření a nasekaná sušená rajčata.

* to rajče mělo nejlepší roky za sebou, ale omáčku nijak nezkazilo ,)

3. Přilijte kokosové mléko (případně zbytek smetany :) a nechte chvilku "probublat".
4. Směs rozmixujte, podle potřeby nařeďte vodou a vhoďte do omáčky lilek.


5. Vařte na velmi mírném ohni do změknutí lilku - trvá to asi 40 minut.
6. Nakonec dochuťte špetkou skořice, podle chuti dosolte. Podávejte s rýží. Posypejte ansekaným koriandrem a kešu oříšky.



TIP: část kešu oříšků jsem přidala do omáčky ještě před mixováním a bylo to dobrý, tak to taky vyzkoušejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat